satu cerita satu cinta

selamat datang ke dunia chenta.. ~chenta itu satu anugerah~

Sabtu, 4 Februari 2012

saya ingin terbang!




...
dulu bila saya lihat awan
saya selalu terbayang akan terbang di awan biru dan ketika itu
di bahu saya tergalas azam dan semangat biru!
 ops semangat baru!
itu kisah 2tahun lalu..
ketika saya masih biru dalam mencari ilmu..
dan kini kisah hidup saya banyak yang berubah
hingakan detik saat yg berlalu masih sempat saya  ingati..

 Allah Maha Adil
Dia mengetahui yang terbaik buat hambaNya

 hampir 2 tahun saya memendam rasa!
kenapa?sebab hati saya benar2 terikat utuk menimba ilmu jauh dari Malaysia..
namun saya redha
kerna takdir saya ada disini..
chenta Mekah dan Madinah banyak membuka mata saya
dan ia sebagai hadiah DariNya
kerna memilih saya menjadi tetaMuNYA
pada Ramadhan yang lalu..
terima kasih ya Allah
kerna memilih diri ini...


namun saya tekadkan diri
bumi Anbiya' itu akan saya tawan satu hari nanti!
biarpun jarak waktu itu masih lama
dan saya tekad untuk terbang!
terbang mencari harga diri!
terbang mencari imu setinggi awan!
terbang untuk melangkau mencari
chentaNYA!!
dan saya AKAN TERUS di sini
mewarnai kehidupan warna warni
dalam kotak kehidupan


saya, dulu dan selamanya
akan tetap menjadi
pemburu ilmu

biarpun waktu mengejar
mencemburui detik masa
dan saya tetap akan terbang !
walaupun jauh atau dekat
lambat atau cepat
untuk melakar kisah saya
buat tatapan masa depan!


saya ingin terbang!

khas untuk yang masih memburu ilmu..
jangan mudah putus asa dan mengeluh
andai yg diimpi tidak dapat digenggami
yang penting
ikhlaskan niat n bersedia untuk ke depan
kerna ISLAM memerlukan insan seperti kalian!!
menyebarkan ruh tauhid di bumi ini
dan merasai kenikmatan yg Allah hadiahi..

semangat pejuang yang kental
membawa Islam menyinar di bumiNYA..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan