satu cerita satu cinta

selamat datang ke dunia chenta.. ~chenta itu satu anugerah~

Selasa, 26 April 2011

Cinta dalam perjuangan




Perjuangan? pe makna ye...banyak yg blh di ertikan..bagi aku perjuangan nh terlalu luas..coz nh la misteri kehidupan..ada yg berjuang untuk nama, pangkat, harta, n kedudukan..aku cukup geram kalu ada yg berpendapat  harta adalah segalanya...ye..aku x pernah salahkan kalian..maybe dimensi kalian berbeza dgn aku..tapi yg aku tahu, dsebabkan harta..ramai yg terbuang, terluka n tenGGELAM dalam dunia..perkara nh la yg akhirnya menjerumuskan kita ke dalam kebinasaan....Allah, lindungilah kami dr fitnah dunia...


bercakap sal perjuangan nh, aku ckp tertarik ngan hakikat perjuangan untuk islam..ops,pernah dengar x? kurang jelas? em,topik nh da basi? ops, penting ke? jap..em saya blum bersedia..saya pon baru je kenal islam..n yg paling jelas Aku X NAK PEDULI.. x kisah la apepon korang punya alasan, aku nak korang faham yg korang nih tetap makhluk Allah, hambanya, n punya tuntutan yg perlu dlaksanakan..


jap, bro..aku nh agama pon kuam2 kuku je, ilmu pon x seberapa, sentuh plak dalam bab perjuangan..blh tak jelaskan ckt?


Gulp, sorry..perjuangan..yg aku blh terangkan kat cn benda yg korang pertaruhkan dalam hidup kalian..punya matlamat jangka panjang..n sebabkan tu lah korang sanggup melepaskan benda yg korang sayang..n mudahnya..kita alhamdulillah dah dberikan nikmat untuk hidop dalam agama islam, n dkurniakan kefahaman tentang islam..tp setakat mana kudrat n tenaga yg kita salurkan untuk islam?


ERk..sy nh termasuk jgk ke?sy nh ilmu x seberapa nh...diri pon bnyak yg kurang lg..tunggu saya bersedia dl blh?


ops..aku pon sama dengan kalian,ilmu  pon byk yg masih tunggu untuk aku ceduk, banyak yg aku kn blaja blik, kn tambah n baiki, so kita sama2 bina blik..dah2..teruskan perjuangan kita, kurangkan alasan 2..ingat satu je, setinggi manapon kita, n serendah manapon kita, kita tetap hambaNya, wajib sampaikan apa yg kita tahu..x pe, sharing is caring kn? so praktikal dlm kehidupan ye...



sebenarnya, aku yakin ramai yg dah faham hakikat perjuangan nh..yg dah faham 2 tolong ALERT ye! aku nak share somethng nh..aku pon student gak, jd aku faham situasi korang..ramai yg bl study nh...study giler2..x kisah la, 2 yg terbaik..tp SAYANGNYA x ramai yg nk ambl peluang untuk turun dlm lapangan masyarakat..turun untuk sebarkan tentang islam...nape ye? ALASANNYA..x de masa la, assignment lagi, ala aku nak mantap study dl...n yg JELAS.. apa AKU PEduli, pandai2 la bw dr...



ops, aku x nak salahkan korang, ada yg kurang faham dalam bab nh..ye, STUDY IS IMPORTANT, tp kalo la Allah tarik nyawa kita, blh ke kita jwb blik dpn Allah  maCam 2? muhasabah n koreksi la dr kita blik...setakat mana kita dah infaqkan dr kita untuk ISLAM..ops muhasabah 2 lbh pd renungan n infaq 2 sumbangan..faham kan?



my frenz, masih x terlambat untuk aku ingat kan dr kita sama2..hidup nh satu perjuangan, n ISLAM agama yg pandu kita..bersyukur dgn nikmatnya..berjuang untuk islam Nh sangat luas...korbankanlah masa kalian, harta kalian, hatta JIWA KALIAN untuk ISLAM..ye, walaupon dalam sekecil perkara, mg apa yg kita sumbangkan itu membawa perubahan untuk ISLAM..



jom sama2 susuri n hayati firman Allah:


         Wahai  orang-orng yang beriman! Mengapa apabila dikatakan kepada kamu , "Berangkatlah (untuk berperang )  di jalan Allah, "kamu merasa berat dan ingin tinggal di tempatmu? Apakah kamu lebih meyenangi kehidupan di dunia daripada kehidupan di akhirat? Padahal kenikmatan hidup di dunia ini ( dibandingkan dengan kehidupan) di akhirat hanyalah sedikit.  (al-Taubah 38)



        JIka kamu tidak berangkat ( untuk berperang) Nescaya Allah akan menghukum kamu dengan azab yang pedih dan menggantikan kamu dengan kaum yang lain , dan kamu tidak akan merugikanNya sedikit pun. Dan Allah maha Kuasa atas segala sesuatu.  (al-Taubah 39)



   sahabat, teman , n kawan seperjuangan n seIslam, aku cm mahu kalian tahu, kewajipan kita..wajib kita sampaikan n sebarkan Islam kat muka bumi nh..n bl sentuh dalam bab cinta, kalian kena ingat, perjuangan menegakkan Islam ini adalah yg tertinggi di sisi Pencipta..bl kita ingin dapatkan cinta yg hakiki, berpasaklah pada bumi yng nyata..Carilah CINTA  d antara cinta2 yg kalian ada...cinta dlm perjuangan nh adalah wasilah nya...cukoplah, berhentilah mengejar cinta yg sia-sia, yg akhirnya kalian akan letih dan dikecewa n mengecewakan..tp bertatih n berlarirah mengejar cinta dalam perjuangan, nescaya kalian akan dapat cinta yg penuh pengertian...berhentilah mencari cinta tanpa penghujung...tp rebutlah CHENTA HAKIKI.. kerna apa? kerna itu adalah hak kalian yag perlu kalian miliki!!! ayuh...gegarkan jiwamu dan suburkannya dgan CHENTA PERJUANGAN...



DAN HAYATILAH VIDEO NH..... MG ALLAH ALLAH TETAPKAN HATI2 KITA DALAM SATU PERJUANGAN YANG SAMA BERMATLAMATKAN UNTUK MEMPERJUANGKAN ISLAM KEMBALI...


berCHENTA LAH....BERTATIH DAN BERlarilah merebut CHENTA ITU...KERNA aku yahin CHENTA INI lah yg akan menemukan kita pada SANG KHALIQ YANG MAHA ESA...


DAN SESUNGGUHNYA CHENTA ITU SATU ANUGERAH YG SUNGGUH BERMAKNA....


Tiada ulasan:

Catat Ulasan